Az irodatakarítás egyszerűnek látszik; kis porszívózás, szemetesek kiürítése, konyha, mellékhelyiségek kitakarítása… a valóságban azonban sok múlik azon, hogyan állapodik meg a takarító céggel, és hogyan adja át a feladatot. Sőt, már a cég kiválasztása sem egyszerű! Cikkemben bemutatom, mire figyeljen oda.
Az iroda tisztasága meghatározó egy cég életében. Talán nem tűnik annyira fontosnak, mint a marketingosztály, vagy a pénzügy, mégis sokat javíthat vagy ronthat a vállalat helyzetén! Azt gondolom mondani sem kell, hogy tiszta, rendezett környezetben jobban halad a munka, míg ha rumli, vagy kosz van, az a teljesítményen is meglátszik. Az irodába érkező ügyfelek, partnerek hozzáállása, és a tárgyalások sikere is sokban múlik azon, hogy milyen környezetben ülnek le beszélgetni.
Egyértelmű(nek tűnik) tehát, hogy amikor irodatakarítással bíz meg egy céget, ezek az elvárt minimumok. Gyakorlatban azonban mégis gyakran előfordul, hogy az ügyfél nem azt kapja, amit gondolt; megmutatjuk, mit tehet ez ellen!
5 dolog, amit egyeztessen az alvállalkozóval, amikor irodatakarítást rendel
Ahhoz, hogy pontosan azt kapja, amit szeretne, érdemes pontosan elmondani, mit is akar, hiszen nem minden cégnél ugyanazt takarják az irodatakarítási feladatok. A porszívózás, felmosás, portörlés, a mellékhelyiségek kitakarítása általában minden cégnél egyformán alap, de ezen felül érdemes kitérni az alábbiakra is:
1. Ki tartja rendben a konyhát?
Természetesen a felmosás, a felületek letörlése itt is a takarító feladata, de vajon kinek kell elmosogatni, és kinek a feladata átnézni a hűtőt, és kidobni a lejárt élelmiszereket? Ez utóbbi különösen kényes kérdés, hiszen sokszor a dolgozók saját tulajdonáról van szó, és nem egyértelmű, hogy egy takarító kidobhatja-e ezek tartalmát.
2. Tartalmazza-e a takarítás a bútorok lábainak, kilincseknek, kapcsolóknak a letörlését?
Ezek annyira nem egyértelmű feladatok, nem mindenhol szerepelnek a napi listában, pedig meglepő módon sokszor akár piszkosabbak is lehetnek, mint például a WC-csésze! És ha már a baktériumoknál, vírusoknál tartunk…
3. Tartalmazza-e a takarítás a felületi fertőtlenítést?
Különösen most, a COVID-19 világjárvány fényében fontos egyeztetni, hogy ne csupán letöröljék a sűrűn használt felületeket, de azokat valamilyen fertőtlenítőszerrel is tisztítsák meg, hogy csökkentsék a fertőzésveszélyt. Ha pedig igazán komolyan veszi a dolgot, ózonos légtisztítást is érdemes rendszeresen kérni, illetve beszerezni egy saját készüléket erre a célra.
4. Milyen vegyszereket használnak a takarításhoz?
Az irodatakarítás során általában más szerek kerülnek elő, mint az otthoni háztartásban. Érdemes olyan céget választani, akik természetes takarítószereket használnak, amik lehetőleg nem allergizálnak, hiszen ahol sok ember dolgozik együtt, ott nagyobb az esély arra, hogy valaki valamire allergiás, és bizonyára Ön sem szeretné tönkretenni munkatársai egészségét.
5. …és a legfontosabb: a diszkréció!
Az alap, hogy a takarító céggel szerződést írnak, mely tételesen kitér minden feladatra – beleértve a fentieket is. Arra is figyeljen oda, hogy ez tartalmazzon titoktartási nyilatkozatot, sőt, akár kötbért is arra az esetre, ha a takarító részéről valami információ kikerülne. Ne felejtse el, hogy a takarítók rengeteg dologhoz férhetnek hozzá a szekrényben tárolt iratoktól kezdve a bekapcsolva felejtett gépeken megnyitott dokumentumokon át egészen az monitor szélére ragasztott cetliig, amire a feledékeny kolléga a jelszavát írta… csak olyan személyt kérjen fel a takarításra, akinek diszkréciójában tökéletesen megbízhat!
A Csingiling takarításnál a maximális tisztaságon túl az ügyfelek igényeire is odafigyelünk, személyesen gondoskodom arról, hogy a kollégáimnak csak a keze jár, soha nem a szája:) Az irodája ragyogni fog, ha ránk bízza az irodatakarítást, és a titkai is biztonságban lesznek!