
Korábbi cikkünkben már írtunk arról, miért jár jobban, ha a felújítás utáni nagytakarítást (is) kiszervezi. Most arról lesz szó, hogyan csökkenthet ennek költségein!
Egy felújítás komoly szervezési munka – ezt tudja mindenki, aki akár egy ablakot kicseréltetett otthon, nem is beszélve egy tisztasági festésről. Bármilyen munka folyik is a lakásban, komoly gondot vesz le az Ön válláról, ha a felújítás utáni takarítást profikra bízza. Most megmutatjuk, melyek azok a tételek, amelyekre előzetesen gondolnia kell, hogy a takarítás megrendelésekor ne fizessen rá!
3 lépés felújítás előtt
1. Mindent hermetikusan zárjon el!
Ha már sok ideje élünk egy lakásban, még észrevenni is nehéz, milyen sok tárgy gyűlt össze. Ám ha felújításra, festésre, csiszolásra kerül a sor, mindent – úgy értem MINDENT – el kell zárni, be kell dobozolni. Pont úgy, mintha költözködne!
A festők ugyanis nem lesznek tekintettel semmire, nem vigyáznak sem a bútorra, sem az apró holmira, és lássuk be, a takarófóliát sem úgy fogják leteríteni, hogy a munka végén „kulcsrakész” legyen a lakás.
Ha nem dobozol be és nem zár el mindent, ha nem takarja le a bútort, szőnyeget, akkor komoly költségtöbblet keletkezhet a takarításkor. Minden centi takarófóliára úgy nézzen, hogy azzal a saját pénzét fóliázza!
2. Szerezze be a védőeszközöket!
Nem egyszer látni, hogy egy festő csapat egy, már erőteljesen használt hullámpapír-köteget szed elő a kocsiból, és azt rakják le a földre, bútorra. Ilyenkor kerülhet a bútorszövetre ismeretlen festékfolt, a padlóra zománcfesték.
Ügyeljen rá, hogy ez ne történjen meg: takarófólia a bútorokra, takarófilc a hidegburkolatokra és kartonpapír+takarófólia a melegburkolatokra. Komolyabb összegeket kell majd kifizetni, ha a takarítók plusz munkájában kell megváltani a gondos takarás hiányát! Ugyanez vonatkozik a ragasztószalagokra(TESA szalag, festékboltokban beszerezhető) . Ha a festő siet, nem fogja rögzíteni sem a fóliát, sem a kartont: ha igazán jót akar, az előzetes munkákat Ön tegye meg, nyugalomban – vagy csak olyan munkás csapatot bízzon meg, akik az igényeinek megfelelően vigyáznak a berendezésre, bútorra, burkolatra.
3. Készítsen fényképet az eredeti állapotról
Így mind a pakoló személyzetnek, mind a takarítóknak, mind Önnek könnyebb dolga lesz a visszapakolás során.
+2 lépés felújítás után
1. Minden feladatra a megfelelő szakembert
Minden munkafolyamatot a saját szakértőjével érdemes elvégeztetni – hiszen ők értenek hozzá a legjobban.
A festők is tud(ná)nak takarítani, a takarítók is tudnak pakolni, de valószínűleg ez sokkal több időt vesz igénybe, és az eredmény sem biztos, hogy ugyanaz lesz. Arról nem is beszélve, hogy a munkadíjukban is jelentős eltérés lehet, továbbá a pakolás, bútormozgatás nem a takarítók feladata.
Itt is igaz a mondás: az idő pénz.
2. Ellenőrizze a munkát!
Mielőtt a takarítókat kihívja, gondoskodjon róla, hogy a festők és a pakolócég összeszedte maga után a szemetet. Gyakori „hiba”, hogy a mesterek nem pakolnak össze maguk után – holott ez többnyire a szolgáltatás része, még a szerződésben is szerepelni szokott. Mielőtt átveszi a munkát tőlük, győződjön meg róla, hogy nem hagyják Önre a félig kiürült festékesvödröket, maradék takaróléceket, elhasznált ecseteket, amivel Ön nem tud mit kezdeni. Ezeket eltenni, zsákolni, kidobni szintén külön idő, és borsos összeget kell majd utólag fizetnie, hiszen egy festékes henger vagy használt glettvas már veszélyes hulladéknak minősül, amit elvileg nem szabad a kukába dobni.
Természetesen nyugodtan ellenőrizze a mi munkánkat is, amikor végeztünk, garantáljuk, hogy nem talál hibát, és csillogóan tiszta lakást kap a felújítás utáni nagytakarítás végén!